søndag den 21. oktober 2012

Banankage med kokos og chokolade

Dette er en af mine yndlingskager, den er nem at lave og smager fantastisk.
Det er en banankage med chokoladestykker og kokos - uhm:-)
Jeg har denne gang forsøgt mig med at bage den uden sukker, og får den lov at stå til dagen efter, så smager den ganske godt:-)

Du får lige den originale opskrift her:

Banankage med chokolade og kokos

Du skal bruge:
2 dl sukker
3 æg
2 tsk vanillesukker
100 g hvedemel
75 g smeltet smør (jeg bruger rapsolie)
1 tsk bagepulver
50 g kokos
50 g hakkede hasselnødder
100 g hakket mørk chokolade
2 mosede bananer

Sådan gør du:
Tænd ovnen på 175 grader

Pisk sukker, æg og vanille luftigt
Tilsæt mel, kokos, bagepulver og smør
Tilsæt herefter bananer, nødder og chokolade.
Hæld dejen i en smurt bradepande (20x30cm), og bag midt i ovnen i ca 25 min.

Hvis du vil lave den "sukkerfri" udgave er fremgangsmåden den samme, men jeg har ændret lidt på målene i ingredienserne, så du skal bruge:
3 æg
Kornene fra en halv vanillestang
75 g hvedemel
45 g rapsolie
1 tsk bagepulver
75 g kokos
50 g hakkede nødder
100 g hakket mørk chokolade
3 mosede bananer

Bag og lad trække til dagen efter, så er den sød og saftig:-)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jeg arbejder for Findeopskrifter.dk, hvor brugerne kan søge gennem tusindvis af opskrifter fra Dansk mad websteder og mad blogs.

    Jeg har bemærket, at du har et stort antal af lækre opskrifter i din blog, og jeg vil gerne foreslå dig at tage et kig på vores Topp Mad Blog afsnitt her: http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Hvis du ønsker at tilføje din mad blog til listen, er alt hvad du skal gøre, er at følge vejledningen her: http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Vores koncept er allerede live i de øvrige Skandinaviske lande samt i Syd- og Centraleuropa, og vi leverer tusindvis af besøgende til mad bloggere dagligt. Nogle af de bedste mad bloggerne får 10.000 + besøgende fra os på en ugentlig basis.

    Forhåbentlig vil din egen mad blog også være op til toppen!


    Varm hilsen,

    Findeopskrifter
    http://www.findeopskrifter.dk/

    SvarSlet